Управління процесом удосконалення професійної компетентності педагогів
Система вивчення та узагальнення ППД.
ЕТАПИ ВИВЧЕННЯ ППД:
1.Визначення проблеми, мети, цілі, завдань для вивчення і впровадження ППД.
2.Пошук методів, прийомів.
3.Складання програми вивчення досвіду.
4.Окреслення теми й мети та предмету вивчення й узагальнення.
5. Збір педагогічних фактів, матеріалів, їх опис.
6. Осмислення матеріалу (співставлення, порівняння, аналіз фактів виявлення зв’язків між ними).
7.Оформлення досвіду.
РЕКОМЕНДАЦІЇ З УЗАГАЛЬНЕННЯ ППД
1 Методика узагальнення ППД:
1)Вивчення діяльності вчителя тривале спостереження за роботою вчителя, відвідування уроків, позакласних заходів:
- аналіз якості знань, рівня вихованості учнів, результативність;
- окреслення ефективних способів, прийомів організації пізнавальної діяльності учнів;
- виявленнями є перевантаження учнів;
- аналіз стану мотивації навчальних та пізнавальних інтересів учнів;
- визначеннями містить досвід елемент новизни.
2)Визначення,чи відповідає досліджуваний дослід і досвід, що узагальнюється критеріям оцінки ППД
3)Обговорення умов досягнення оптимальних результатів при застосуванні даного досвіду
4)Заслуховування матеріалів узагальненого досвіду на педраді, МО, семінарі тощо. Винесення рішень
5)3 метою поширення досвіду показати його в дії (відкриті уроки, семінари, наради);
- у портфоліо ППД з даної проблеми зібрати тези виступів, конспекти уроків, доповіді тощо.
II Оформлення узагальненого ППД:
1)Педагогічна характеристика вчителя (ПІБ вчителя, освіта, який заклад закінчив, педстаж, категорія, нагороди, особливості особистості вчителя, у чому і як виразився педагогічний успіх у його роботі, що можна рекомендувати з досвіду роботи вчителя для поширення.
2)Матеріали: конспекти уроків, поурочні робочі плани, фотографічний запис уроків, аналіз відвіданих уроків адміністрацією плани самоосвіти вчителя, доповіді, виступи за темою, інші матеріали (схеми, таблиці, діаграми тощо)
3)Фото, відео, що відбивають роботу вчителя з учнями.
Форми і методи узагальнення вчителем досвіду:
- усні повідомлення про результати впровадження досвіду; виступи на нарадах, курсах, семінарах тощо;
- письмові повідомлення про результати вивченого досвіду;
- узагальнення ППД у формі різних методичних листів, методичних розробок, статей в періодиці, видання брошур, збірників;
- наочно-демонстраційна популяризація ППД - влаштування виставок, побудова порівняльних діаграм, схем, таблиць, що доводять ефективність досвіду.
ПАМЯТКА НОСІЮ ДОСВІДУ З УЗАГАЛЬНЕННЯ ППД:
- Використовуйте науково-методичну літературу.
- Зберігайте і накопичуйте матеріали,що відбивають досвід вашої роботи (портфоліо).
- Враховуйте досвід інших вчителів.
- Оберіть форму узагальнення досвіду.
- Складіть план.
- Оцінюйте результати впровадження досвіду.
- Чітко та в послідовності викладайте матеріали та результати досвіду.
- Враховуйте думку колег.
- Оформіть додатки.
Пам’ятайте! Ваш досвід чи елементи повинні спростовувати навчально-виховний процес, а не ускладнювати його, розвантажувати учнів і вас, потребувати мінімальних затрат сил, енергії, часу та бути результативним.
Система вивчення та узагальнення ППД.
ЕТАПИ ВИВЧЕННЯ ППД:
ЕТАПИ ВИВЧЕННЯ ППД:
1.Визначення проблеми, мети, цілі, завдань для вивчення і впровадження ППД.
2.Пошук методів, прийомів.
3.Складання програми вивчення досвіду.
4.Окреслення теми й мети та предмету вивчення й узагальнення.
5. Збір педагогічних фактів, матеріалів, їх опис.
6. Осмислення матеріалу (співставлення, порівняння, аналіз фактів виявлення зв’язків між ними).
7.Оформлення досвіду.
РЕКОМЕНДАЦІЇ З УЗАГАЛЬНЕННЯ ППД
1 Методика узагальнення ППД:
1)Вивчення діяльності вчителя тривале спостереження за роботою вчителя, відвідування уроків, позакласних заходів:
- аналіз якості знань, рівня вихованості учнів, результативність;
- окреслення ефективних способів, прийомів організації пізнавальної діяльності учнів;
- виявленнями є перевантаження учнів;
- аналіз стану мотивації навчальних та пізнавальних інтересів учнів;
- визначеннями містить досвід елемент новизни.
2)Визначення,чи відповідає досліджуваний дослід і досвід, що узагальнюється критеріям оцінки ППД
3)Обговорення умов досягнення оптимальних результатів при застосуванні даного досвіду
4)Заслуховування матеріалів узагальненого досвіду на педраді, МО, семінарі тощо. Винесення рішень
5)3 метою поширення досвіду показати його в дії (відкриті уроки, семінари, наради);
- у портфоліо ППД з даної проблеми зібрати тези виступів, конспекти уроків, доповіді тощо.
II Оформлення узагальненого ППД:
1)Педагогічна характеристика вчителя (ПІБ вчителя, освіта, який заклад закінчив, педстаж, категорія, нагороди, особливості особистості вчителя, у чому і як виразився педагогічний успіх у його роботі, що можна рекомендувати з досвіду роботи вчителя для поширення.
2)Матеріали: конспекти уроків, поурочні робочі плани, фотографічний запис уроків, аналіз відвіданих уроків адміністрацією плани самоосвіти вчителя, доповіді, виступи за темою, інші матеріали (схеми, таблиці, діаграми тощо)
3)Фото, відео, що відбивають роботу вчителя з учнями.
Форми і методи узагальнення вчителем досвіду:
- усні повідомлення про результати впровадження досвіду; виступи на нарадах, курсах, семінарах тощо;
- письмові повідомлення про результати вивченого досвіду;
- узагальнення ППД у формі різних методичних листів, методичних розробок, статей в періодиці, видання брошур, збірників;
- наочно-демонстраційна популяризація ППД - влаштування виставок, побудова порівняльних діаграм, схем, таблиць, що доводять ефективність досвіду.
ПАМЯТКА НОСІЮ ДОСВІДУ З УЗАГАЛЬНЕННЯ ППД:
- Використовуйте науково-методичну літературу.
- Зберігайте і накопичуйте матеріали,що відбивають досвід вашої роботи (портфоліо).
- Враховуйте досвід інших вчителів.
- Оберіть форму узагальнення досвіду.
- Складіть план.
- Оцінюйте результати впровадження досвіду.
- Чітко та в послідовності викладайте матеріали та результати досвіду.
- Враховуйте думку колег.
- Оформіть додатки.
Пам’ятайте! Ваш досвід чи елементи повинні спростовувати навчально-виховний процес, а не ускладнювати його, розвантажувати учнів і вас, потребувати мінімальних затрат сил, енергії, часу та бути результативним.
Немає коментарів:
Дописати коментар